Orthopedische Revalidatie: 4 T's

De Orthopedische Revalidatie behandelmethode volgens de Methode met de 4 T's belooft een beter resultaat in minder behandelingen. Wat is nu precies de gedachtegang achter deze methode en hoe werkt het?

Wat is de Orthopedische Revalidatie methode precies?
De Orthopedische revalidatie combineert de nieuwe kennis en verschillende vaardigheden en zo ontstaat een nieuw behandelmodel: de behandelmethode volgens de 4 T's. De 4 T's staan voor:Massage2
  • Test       tijdens elke behandeling wordt met een aantal sneltesten bekeken hoe het bewegen gaat en of de beweging beperkt en hoeveel pijn het doet.
  • Trigger  met fysiotherapeutische mobilisatietechnieken en manuele therapie wordt de beweging het gewricht ingestuurd en vrijgezet.
  • Tape      na het testen wordt de beweging de goede richting ingestuurd en ook die richting ingetapet
  • Train      specifieke en doelgerichte medische fitnesstraining om de resultaten te behouden.

Vanuit een mechanisch gerichte aanpak treedt direct functieverbetering op. Het resultaat door het werken met de 4xT methode is heel hoog: 80% patiënten klachtenvrij binnen 1-3 behandelingen. Dat is fysiotherapie nieuwe stijl!

Bij welke klachten helpt de orthopedische Revalidatiemethode?
De Orthopedische Revalidatie volgens het toepassen van de 4 T's helpt bij vrijwel alle orthopedische gewrichtsklachten aan de rug, nek, elleboog, schouder, knie en enkel. Het resultaat is dat tachtig procent van de patiënten met orthopedische klachten klachtenvrij is na een paar behandelingen. Dat is echter niet het enige dat wij kunnen behandelen. Wij hebben ook al meerdere mensen met hoofdpijnklachten met succes behandeld. Ook hierbij kunnen verschillende weefselgebieden wat stugger zijn geworden, waardoor de doorbloeding en vochtdoorstroming minder is geworden en hoofdpijn kan ontstaan. Het losmaken van deze weefsels kan verbluffende resultaten opleveren.

Verder kunt u ook bij ons terecht wanneer u klachten heeft door littekenweefsel. Dit kan ook littekenweefsel zijn dat er al lang aanwezig is.  Het behandelen van littekenweefsel is een nieuw vakgebied binnen de fysiotherapie. De combinatie van Myofasciale Release Technieken met fasciale stretching en Medical Taping leidt tot verbluffende resultaten. Littekenweefsel kan namelijk klachten veroorzaken aan het houdings- en bewegingsapparaat, en herstel stagneren. Na elke operatie of een trauma krijgt men een litteken. En een litteken kan nog zo mooi of klein gemaakt zijn, vaak ontstaat onderhuids littekenweefsel. Dit weefsel kan verkleven met de huid of spieren of zelfs met organen en kan problemen veroorzaken. Een litteken dat verkleefd is, kan het bewegen van een bepaald gewricht belemmeren. Maar het kan ook de houding of stand van het lichaam beinvloeden.

Extra informatie
Bekijk voor meer informatie het videofragment "Fysiophysics opleiding Orthopedische Revalidatie volgens de 4xT methode".